דף עסקי בפייסבוק, למי מתאים?


דף פייסבוק עסקי יכול להיות אמצעי שיווקי יעיל במיוחד אבל הוא אינו מתאים עבור כל אחד ועבור כל מטרה. על מנת למקסם את התועלת המופקת מדף כזה חשוב להבין למה הוא משמש ומה דורשת התחזוקה של דף שכזה.
שמירה על קשר עם לקוחות
דף פייסבוק הוא כלי נהדר לשמירה על מערכת יחסים פעילה והדדית עם לקוחות קיימים וחדשים. על מנת לתחזק מערכת יחסים כזו חשוב להקפיד על כמה כללים: להמנע ככל האפשר ממחיקת פוסטים, גם אם מדובר בביקורת או תלונה, להגיב במהירות לכל לקוח ורצוי באופן אישי ככל הניתן ולהקפיד על הזנת תכנים קבועה של כפוסט חדש מדי יום.
על מנת לשמור על רמה כזו של פעילות, יש צורך למנות אדם שמכיר היטב את השירותים והמוצרים המסופקים על ידי העסק וזמין על מנת לתת את המענה הדרוש. יש צורך להתכונן מראש לבעיות שעלולות להתעורר ולהחליט מהי מדיניות התגובה למקרים שעלולים להתעורר, לקבוע תקנון ולהקפיד על שמירה על הכללים שנקבעו בו ולהקפיד לפרסם כל פוסט רק לאחר השקעת מחשבה מרובה. יש להכין בנק תכנים מראש ולדאוג לפרסומם בזמן וכמובן לעקוב אחר הנעשה בדף. במידה ובעלי העסק יכולים, זמינים ובעלי כישורים לבצע מעקב כזה בעצמם או שיש להם תקציב מתאים לשכור אדם שינהל עבורם את דף הפייסבוק העסקי, הדף יכול לשמש ככלי מצוין לניהול קשרים עם הלקוחות. פתיחת דף פייסבוק עסקי עבורם יכולה להיות הזדמנות מצוינת לפשט את תהליכי שימור לקוחות ומתן שירות.
בניית לקוחות פוטנציאלים והפנייה לאתר
שימוש נוסף שניתן לעשות בדף פייסבוק הוא למטרת בניית בנק לקוחות פוטנציאלים, לידים. אנשים המשאירים את פרטיהם לאחר שהופנמו לאתר העסקי או שהשאירו את פרטיהם בדף הפייסבוק. שימוש כזה יכול להתבצע ביעילות רק אם לעסק יש לקוחות שפרטיהם ידועים או שידוע כי מאגר הלקוחות הפוטנציאלים שלו זמין באמצעות הפייסבוק. לא כל אוכלוסייה כל לאתר דרך הפייסבוק מסיבות שונות. לעתים, אנשים אינם חושפים את מקצועם בפייסבוק, והוא זה שרלוונטי עבורם כלקוחות פוטנציאליים. לעתים הרצון לשמירה על פרטיות תמנע מאנשים להצטרף לקבוצות על מנת שלא ידעו כי הם שייכים לקבוצות מסוימות.
פתיחת דף פייסבוק עסקי מתאימה אם כן עבור עסקים שניתן לעניין בהם ציבור רלוונטי שפעיל בפייסבוק ונחשף ככזה ברשת. אם לעסק יש כבר לקוחות ידועים, פייסבוק מאפשר לאתר אחרים הדומים בתכונותיהם לקבוצת הלקוחות הקיימים. ככל שקיים מידע רב יותר בעסק, עוד לפני פתיחת דף פייסבוק עסקי, לגבי לקוחות -כך התועלת שניתן להפיק מפתיחת דף פייסבוק עסקי גדולה יותר.
פוסטים ממומנים בדחיפה
פייסבוק מאפשר להגיע גם ללקוחות שעדיין לא נחשפו למוצר על ידי קידום פוסטים ממומנים. על מנת לפתוח קמפיין כזה יש להגדיר את התקציב המיועד למימון המודעות ופוסטים ולהכין את החומרים המשווקים מראש. קידום ממומן כזה אפשרי רק כאשר קיים דף פייסבוק עסקי פעיל.