השווינו ובדקנו: איזו מערכת CRM מתאימה לעסק שלך?
עסק ללא לקוחות אינו יכול לשרוד ועל כן לא רק שיש להחזיק במאגר לקוחות, אלא יש לעשות כל שניתן על מנת לתחזקו באופן אידאלי – הן על מנת לגייס לקוחות חדשים והן על מנת לשמור על לקוחות קיימים. מכאן שיש להיות במעקב שוטף אחר בנק הנתונים, הליכי השיווק, מאגרי המידע, היסטוריה אישית וכדומה. נשמע מסובך? לא בהכרח, כיום כל מי שמגיע מתחום העסקים יודע שכל עוד נעזרים במערכת CRM המשימה קלה מתמיד – מקבלים עזרה משמעותית!
צורך לצד היצע
כיוון שהביקוש קיים, ההיצע מיישר קו – מציע לעסקים רבים מגוון פתרונות בתחום, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. רגע לפני שנצלול להכיר את האופציות השונות, נציין מראש שאין פתרון אחד שמותאם לכולם, וזאת כי חברה גדולה אינה זקוקה לאותו מענה כמו חברה בינונית, אך יחד עם זאת, כן ניתן לצפות מכל מערכת מתקדמת שתדע להתאים את הנתונים בהתאם לצרכי הלקוח. כך למשל שימוש במערכת CRM של icount מאפשר לחבור למרכזיה טלפונית, לנהל תגיות, ליהנות מפורטל מנהלי חשבונות, לנהל שלל משימות בו זמנית, לתעד שיחות ובאופן כללי לשפר את האינטראקציה מול הלקוח, לחזק את מערכת האמון ולקצר באופן משמעותי תהליכי עבודה.
מידע בשליטה
מערכת CRM אשר נחשבת איכותית, מכילה באופן מאורגן מידע נרחב ושמוכן לשליפה בכול רגע נתון. הידע כולל מידע אודות הלקוח (גיל, מקצוע, פרטי התקשרות..), דפוסי צריכה, היסטוריה מבחינת גלישה ורכישה, העדפות אישיות, מיצוב בהתאם לשלבי השיווק וכדומה. כמו כן, לצד מידע חשוב, המערכת גם כוללת מודולים יעילים, אם עבור הפקת לקחים ואם עבור קביעת יעדים חדשים.
שורת תוכנות מובילות
לאחר שברור עד כמה המערכת מהותית עבור עסק פעיל, נסייע להבין איזו מערכת CRM מתאימה לעסק הספציפי שלכם. מחפשים את התשובה הקצרה? במקרה זה היא אינה רלוונטית, וזאת כי כל עסק צריך לבחון לעומק מהם הצרכים הספציפיים שלו, וזאת כי עבור צרכים שונים ניתן למצוא מערכות שונות. עם זאת, אם בכל זאת מבקשים להתמקד בשורת המערכות המובילות בתחום, אתם מוזמנים להכיר את התוכנות הבאות: CRM מבית ) icountמובילה בניהול חשבונות ומציעה תעריפים מוזלים), CRM מבית Hubspot (בין היתר מציעה תוכנה חינמית), CRM מבית Salesforce (החבילה מאפשרת גישה לחמישה משתמשים), Zoho CRM (מציעה 15 ימי ניסיון ללא התחייבות), CRMמבית ) Pipedriveמציעה ממשק משתמש נוח במיוחד), CRM מבית Infusionsoft (בעיקר מיועדת עבור עסקים קטנים ובינוניים), CRM מבית Bitrix2 (ידועה לטובה בשימור קשרים בין ספקים וקולגות), CRM מבית הכוורת (מערכת כחול לבן שנחשבת מאוד מהירה) וכדומה.
מקבלים החלטה מושכלת
לאור הדברים, ניתן להתרשם שללא ספק קיים מענה נרחב בתחום ה CRMועל כן יש לבחון התאמה לגודל העסק, נישות בהן המערכת יותר מפותחת (בהתאם לצרכי העסק), גובה עלות חודשית וכמובן יש להביט פנימה ולבחון מהן הדרישות האישיות. לאחר מכן מומלץ לשקול להירשם למערכת שמציעה כמה ימי התנסות ללא התחייבות, כך שאם המערכת אכן מסייעת, נוחה לשימוש ועוטפת באופן מקצועי כל צורך רצוי, פשוט המשיכו עמה, אך ברגע שמבחינים בחוסר התאמה, העדיפו תוכנה אחרת.
טריטוריה משומנת
זכרו שמערכת היחסים שלכם עם הלקוחות אינה מגרש משחקים, אלא טריטוריה שאמורה להיות כמה שיותר מבוקרת ומנוטרת – כי רק הקפדה לצד השקעה מובילים לתוצאות, כאשר אם מתאפשרת עזרה ממוחשבת ומקצועית – קבלו אותה בשתי ידיים!