הסודות לקידום דף הבית באתר למוצרים מקוונים
למה אף אחד לא מבקר בדף הבית שלך (ומה באמת אפשר לעשות עם זה)?
בואו נדבר שנייה בכנות: האינטרנט הוא ג'ונגל עצום של עמודי אתרים שנראים אותו הדבר, מתחרים בדיוק על אותה תשומת לב מוגבלת של הגולשים (ושל דודה שרה שלוחצת על הכל חוץ מאשר על הלינק הנכון). האם גם הדף הביתי שלך סובל מתסמונת "אני פה אבל אף אחד לא מחפש אותי"? האם השקעת שבועיים בערך בטייטל המושלם, בפונט הכי מושקע, תמונות מושלמות כאלה מסטוק שהיית בטוח שירימו אותו – ובכל זאת הצרצרים עדיין עושים מסיבה בדף שלך?
למזלך, זה לא אתה – זה הדף. אבל אל דאגה: הנה מתחיל החלק המעניין.
3 הטעויות הקריטיות שבגללן האתר שלך מתייבש בפינה (כן, גם אתה עשית לפחות אחת מהן)
טעות #1: "אהלן, אנחנו הכי טובים בעולם" – האם זה מה שהמבקרים שלך באמת מחפשים?
כשבן אדם נכנס לדף שלך, הוא לא רוצה לשמוע כמה אתה מדהים. כן, קראת נכון. אכזרי, אבל אמיתי לגמרי. המבקרים רוצים לקבל פתרון לבעיה, תשובה לשאלה, או מוצר שיגרום להם להרגיש טוב. ובטח לא מעניין אותם כמה אתם גאים בטכנולוגיית הענן החדשנית שלכם.
אז מה כן?
- דברו איתם בגובה העיניים, בלי משפטי שיווק של "המוביל בתחומו" או "חדשנות פורצת דרך".
- הראו בצורה ברורה מה התועלת שהמבקר מקבל. לא מעניין אותו הפטנט הרשום שלכם, אבל כן אכפת לו מכמה לחיצות ומוצר מושלם בדרך אליו.
טעות #2: להשאיר את גוגל מחוץ למסיבה? מי עושה דברים כאלה?!
אתר בלי אופטימיזציה ל-SEO הוא כמו סנדוויץ' בלי ממרח: אולי העתיק של עצמך, אבל אף אחד לא באמת יתעניין בו. כן, כבר שמעת אלף פעם את הביטוי הזה "קידום אתרים", אבל תכל'ס, האם עשית באמת את הצעדים הנכונים? הנה כמה שאלות מהירות לבדיקת מצב ביניים:
- האם עשית מחקר מילים שאנשים באמת מחפשים, או סתם זרקת מילים שנשמעות לך נכון?
- האם עשית אופטימיזציה למהירות טעינה, או שמאז שהאתר עלה לאוויר פשוט "סומכים על המזל"?
- האם יש קשר בין תגיות המטא והתוכן באתר, או ששוב copy-paste של מילים יפות מגוגל?
ואל תדאג, זו לא שאלה רטורית לגמרי – הנה דבר קל וכיפי שאפשר לעשות כבר עכשיו: רוץ לבדוק ב-Google PageSpeed. אם התוצאה פחותה מ-80, חבר יקר, יש לנו פה עבודה ללילה.
טעות #3: אתר בלתי-זכיר? נשמע לי מוכר, או אולי לא…
האם הדף שלך מעוצב בצורה כל-כך גנרית, שאחרי שתי דקות המבקר שוכח שהוא ביקר אצלך? אם האתר שלך נראה כמו עוד אחד מה-500 אתרים של "קנו ממני עכשיו", אין לו סיכוי אמיתי. אנשים זוכרים דברים שונים, מצחיקים, קצת מוזרים. אז למה שלא תוסיף קצת "קישוטים" מקוריים?
- השתמש בגיף תהייה או תמונה מצחיקה במיקום אסטרטגי (בלי להשתגע כמובן).
- יצירת שורת מחץ חמודה או קריצה קטנה מעולם הפופ יכולה לעשות פלאים ("קנו עכשיו לפני שהארי סטיילס ייקח את הכל!").
- צרו יחס אישי, דוגמה דרך "המלצה" מצחיקה של משתמש דמיוני שיהפוך את הדף למקום שמזמין חיוך.
כמה שאלות חכמות (ומצחיקות) שיעזרו לך להבין מה מצב הדף שלך:
- גוגל מתחבא כשאתה מגיע? נסה לראות אם ה-site map מעודכן.
- הלקוחות שלך מבולבלים? שלח את הדף למשפחה – אם אף אחד מהם לא הבין מה אתה מוכר, זו בעיה.
- האתר זז לאט יותר מפקקים באיילון? כווץ תמונות, שפר קודים וכבה דברים מיותרים כמו סרטוני רקע. הרשת (והלקוחות) שלך יודו לך.
- "ידידותי לנייד" אצלך זה מיתוס? היום יותר מ-60% מהכניסות הן מהמובייל. נקודה למחשבה.
- מי הבחור ההוא עם העניבה שדוחף את עצמו לכל מקום? אל תגזים עם תמונות גנריות. שים דברים מעניינים (ומשעשעים).
"אוקיי, תיארת בדיוק את הבעיה שלי! אז מה כן לעשות?"
יאללה, נרד לתכלס. הנה מה שאתה יכול לעשות כבר עכשיו כדי שדף הבית שלך יהפוך לגרסה מוצלחת ומושכת יותר של עצמו:
- כותרות קצרות, ברורות ומסקרנות. אל תמרח, תן ערך!
- הוסף הומור עדין, אבל כזה שמתאים למותג. קלילות וכיף הן התחלה של קשר טוב עם הלקוחות.
- תמונה אחת מקורית ועדכנית. תמונות גנריות זה האויב של המרה טובה, תאמין לי.
- מילים פשוטות ואישיות: להרגיש כאילו מישהו באמת מדבר איתך – לא אליך או מעליך.
- וודא שלפחות שלוש פעמים בדף מסביר למה ממש-אבל-באמת כדאי להם ללחוץ או לקנות עכשיו.
אז מה למדנו בעצם? (ולסיכום קצר ולעניין…)
הדף הביתי שלך הוא כמו date ראשון: אם תדבר רק על עצמך ואף אחד לא יבין למה באת, כנראה לא תהיה הזמנה לשניים. במקום זאת, תדאג להביא תוכן שנון, מקורי וקולח, תמונות מקוריות ומשעשעות, חשיבה על גוגל ועל הגולשים עצמם – וקצת יותר חיוך. מבטיח לך שזה ישתלם.
בהצלחה, ואל תשכח לשלוח הזמנה לחתונה (או לפחות לינק לעמוד המחודש…).