איך לשפר את יחס ההמרה באתרים בצורה מפתיעה
טראפיק יש – מכירות אין: איך לגרום לגולשים לפתוח את הארנק?
מכירים את זה שהשקעתם בערך שלוש שנים וכמה מיליארדי שקלים ביצירת האתר הכי משוכלל במערכת השמש, רק כדי לראות את הגולשים מתרוצצים בו כאילו הוא קניון רפאים באמצע הלילה? כן, זה קורה לכולם. טראפיק לא חסר, אבל הקופה ריקה כמו קרטון גלידה במקפיא אחרי פגישת נטפליקס לילית. החדשות הטובות? זה לא סוף העולם (עדיין), ויש דרכים מצוינות לגרום למבקרים שלכם להפסיק לחלון-ראווה ולשלוף את כרטיס האשראי – או לפחות לעוף על כפתור "הזמן עכשיו" בטירוף שאתם כל כך חולמים עליו.
אנחנו מוקפים בפיתויים – אז למה שנקנה דווקא אצלכם?
בואו נודה באמת, בשניות הראשונות שהלקוח מגיע לאתר שלכם הוא שואל שלוש שאלות פשוטות להכאיב:
- מי אתם בכלל?
- למה לי לקנות דווקא פה?
- מתי כבר אוכל להשתעמם ולחזור לאינסטגרם?
הבעיה היא שרוב האתרים יענו מצוין רק על השאלה השלישית. אל דאגה, אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם השאלות הקשות באמת.
5 טיפים מעולים (ו-100% בלי קלישאות) שיהפכו את היחס המרה שלכם למטורף
1. כפתורים שאומרים "תקנה אותי" ולא "אל תהיה פראייר ותברח מפה"
אחד המחדלים הגדולים ביותר באינטרנט הוא שימוש בכפתורים משעממים כמו "שלח", "המשך" או "Submit". חבר'ה, אתם לא עובדים בבנק. הכפתור צריך לצרוח שיקנו אותו ולהיות יותר אטרקטיבי מארוחת שישי אצל סבתא אחרי דיאטה. לדוגמה:
- "כן, אני חייב את זה!" במקום "הוסף לעגלה"
- "יאללה, שדרג אותי!" במקום "הרשמה"
- "אני רוצה לחסוך בטירוף!" במקום "קבל הצעת מחיר"
מה אכפת לכם לנסות? מקסימום זה יעבוד.
2. חברתי פה? יופי, כי אנשים לא סומכים על רובוטים
סקר שנערך במוחי הדמיוני מראה ש-99% מהלקוחות יעדיפו לקנות רק כי רונית מבאר שבע המליצה, ולא כי רובוט קופץ להם בפרצוף עם סלוגן שובב שאף אחד לא מאמין לו. השתמשו בביקורות אמיתיות, תמונות של לקוחות מרוצים, סרטונים שלהם משתמשים במוצר, ואפילו מספרים אמיתיים מסטטיסטיקות ("12,453 איש כבר רכשו את זה! ומה איתך?"). יאללה, תתחברו לאנושיות.
3. תפסיקו לשגע אותי – ירידה דרסטית משדה "אמא של אמא שלך" בטופס יצירת קשר
זו לא תוכנית חקירה של ה-FBI. אין צורך לבקש מהלקוח את פירוט ההיסטוריה העגומה שלו ואת שם הכלב שהיה לו ביסודי. גולשים ינטשו בכל פעם שהטופס נראה להם כמו אימת מנהרות הזמן אי שם בשיעורי ההיסטוריה של כיתה י"א. בקשו מינימום פרטים, רק מה באמת נחוץ כדי ליצור קשר. כל שדה מיותר מוריד את ההמרה באופן מפחיד. בדוק ובטוח.
4. אחרונות זה סיפור של פעם – יצירת FOMO שיעשה משהו בלב
מכירים את התחושה הזאת בקניון שכתוב "מבצע אחרון בהחלט" או "רק שני פריטים במלאי"? במקרה הזה, הפחד של האדם המודרני מהחמצה (FOMO) הוא החבר הכי טוב שלכם. ספרו (רק אם זה אמיתי, כן?) שנותרו 3 מקומות בקורס, רק 2 מוצרים במחיר כזה, או אפילו "המבצע מסתיים בעוד שעתיים ו-13 דקות". הלקוח ירוץ יותר מהר מאשר קליקים על פרסומת בפייסבוק של גלידה בינואר.
5. מעצב מחדש את דף הנחיתה? זהירות – עלייה של 123% באיכות החיים שלך עלולה להתרחש!
אנחנו ב-2023. דף נחיתה מרושל, שאינו מותאם לסמארטפונים והמהיר כמו פנסיונר אחרי שנ"צ, זה פשוט פשע נגד המרות. הפשטות עובדת – שתיים-שלוש נקודות מרכזיות לגבי היתרונות של המוצר, כותרת שתופסת את הלב, תמונה מושכת וקולעת – ובום, יש לכם יותר לידים מאשר תמונות של חתולים באינטרנט. אל תגזימו עם סרטונים כבדים מידי – אחרת הגולשים פשוט ימשיכו לגלול וישכחו מכם מהר יותר מהחלטות הדיאטה החדשה שלכם.
שאלות בוערות שאתם כנראה שואלים את עצמכם (אני מכיר אתכם טוב מדי)
כמה זמן לוקח לראות שיפור ביחס ההמרה?
תלוי בשינויים שביצעתם, אבל בדרך כלל תוך שבוע עד חודש כבר תראו תוצאות יפות למדיי. זו לא ריצת מרתון, אבל גם לא ספרינט קצר.
"צריך תקציבים אדירים לשינוי הזה?"
לא. ממש לא. לרוב מדובר בשינוי טקסטים, שדרוג לחצן אחד או שתיים, ובדיקה פשוטה. אז הרימו את הכוסית כי זה יחסוך לכם הרבה כסף וכאב ראש.
האם שינוי צבע כפתור באמת ישנה משהו?
באופן מפתיע—כן! מחקרים רבים הראו ששינוי קטן בצבעי הכפתורים, לטובת ניגוד גבוה יותר, כבר הוביל לעליה דרמטית ביחס ההמרה.
יאללה, הגיע הזמן לסכם—הארנק שלהם פתוח רק אם הלב שלהם נפתח קודם
יחס ההמרה הוא לא קוסם מסתורי שצריך לזמן בטקסים מסובכים. הוא תוצאה ישירה של שיפור החוויה האנושית באתר שלכם. כשעובדים חכם ומבינים שהגולשים שלכם הם יצורים אנושיים שזקוקים לבטחון, לפשטות, לקצת הומור (ולפעמים לקצת לחץ ו-FOMO!), אחוזי ההמרה שלכם יעלו מהר יותר מכמות הקלוריות בארוחת חגים משפחתית טורבו-ישראלית. עכשיו תורכם: איזו פעולה (פשוטה!) אתם עושים כבר מחר בבוקר כדי לשנות את המשחק ולמלא את הארנק?