איך מחשבים תשלום ביטוח לאומי לעוזרת בית
כל אחד ואחת אשר בוחרים להעסיק עוזרת בית על בסיס קבוע, צריכים לדעת שעליהם לשלם שכר על פי חוק. כלומר, שכר מדווח, אשר כולל בתוכו גם התייחסות לביטוח לאומי. כל עובד במדינת ישראל, אפילו אם הוא במשרה חלקית מאוד, חייב להיות רשום בביטוח לאומי ולהפריש סכום מסוים משכרו לכך. מי שאמור לדאוג לכך הוא המעסיק עצמו שאמור להפריש מתוך שכרו של העובד חלק מסוים לצורך כך.
שאלה שנשאלת רבות היא איך מחשבים תשלום ביטוח לאומי לעוזרת בית, תשלום לביטוח לאומי יכול לבצע בדרכים שונות. הוא יכול להתבצע באמצעות אנשי מקצוע שמתמחים בנושא, הוא יכול להתבצע באופן ישיר על ידי המעסיק, במידה והוא מבין בעניין ויש לו את הזמן הדרוש לכך, וכן זה יכול להתבצע באמצעות אפליקציה ייחודית אשר דואגת גם לפתוח תיק בביטוח לאומי וגם לבצע את כל החישובים והתשלומים הרלוונטיים. צריך לציין, זה לא מסובך מדי, ובכל זאת רצוי שגורם שמבין בנושא ידע לעשות את כל מה שנדרש לשם כך.
איך מבצעים את החישוב?
בעיקרון, החישוב נעשה על בסיס גובה השכר של העובד, לפי מספר השעות והסכום שנקבע פר שעה (או גלובלי). כמו כן, יש לקחת בחשבון נתונים כגון, דמי נסיעות, ימי מחלה, ימי הבראה, ועוד שורה ארוכה של נתונים שיכולים להשפיע בצורה כזו או אחרת.
כפי שניתן להבין, מדובר בתהליך לא מורכב אך הוא גם לא בהכרח פשוט, בטח לא עבור מי שאיננו מכיר את התחום לעומק. לכן משתלם מאוד גם לעבוד עם אפליקציה שמתמחה בכך כמו למשל אפליקציית Workito – תשלום בקליק לעובדי משק הבית שלך, וגם לוודא שהיא אכן מבצעת את כל מה שנדרש, כולל מתן דיווחים ונתונים מלאים, אותם אפשר יהיה לבדוק ולהשתמש בהם בתור הוכחה עבור תשלומים שבוצעו, במידת הצורך.