כך מיקסמתי את שירותי המשלוחים שלי ברמת גן
לפני 5 שנים הקמתי את העסק הראשון שלי שעיקרו – משלוחים ברמת גן. ההתמחות שלנו היא משלוחי מזון באזור רמת גן רבתי, ואם אני הצלחתי להרים עסק בעשר אצבעותיי, כך גם כל אחד אחר יכול.
אז אם אתם נמצאים בתחילת דרככם העסקית ומערך משלוחים הוא חלק אינטגרלי מהעסק שלכם, אז חשוב שתבינו שמדובר בעסק מורכב אך בהחלט ניתן לביצוע. אל תצפו שדברים יקרו מעצמם. לקוחות לא ירוצו אליכם ברגע שתפתחו את שירותי המשלוחים שלכם, אתם תצטרכו לעבוד קשה כדי לקדם את העסק שלכם.
הנה כמה צעדים שאני ממליץ לנקוט כדי להרים את שירות המשלוחים לדרגה של מכונה משומנת שעובדת היטב. אם זה עובד אצלי במערך המשלוחים ברמת גן, זה יעבוד גם בחיפה, אשקלון, ניו יורק או טוקיו.
1. למדו להכיר את קהל היעד שלכם.
כאשר אני אומר למדו להכיר את קהל היעד שלכם אני מתכוון לכל מילה. זו לא סיסמה שאני זורק סתם כך לאוויר. אני מדבר על עריכת מחקר של ממש. ללמוד על הרגלי האכילה של הלקוחות: כמה פעמים הזמינו כל מנה, איזה מנה הם הזמינו הרבה ואיזו מעט, אילו תלונות הם השמיעו אם השמיעו, אילו תשבוחות קיבלנו על משלוחי המזון, מתי הלקוחות נוהגים להזמין (בוקר, צהריים, ערב, לילה) וכו'. איסוף מידע שכזה יעזור לכם לכלכל את צעדיכם בעתיד. אם יהיו בידיכם נתונים אמיתיים של הרגלי האכילה של הלקוחות שלכם ויכולת לנתח את הנתונים הללו – אתם בהחלט בכיוון הנכון.
2. קדמו את העסק שלכם לכיוון הנכון.
מוצר ולא משנה כמה הוא טוב, איכותי וזול, לא ייצליח להמכר אם לא נפרסם ונשווק אותו. כלומר אם אנחנו מספקים משלוחי אוכל איכותי ובריא ואנשים לא יודעים עליו, אז פספסנו לגמריי את הנקודה. יש כל מיני אפשרויות לפרסם את עסקי המשלוחים שלנו: פלאריים, ברושורים, מגנטים, רשימת דיוור, פרסום דרך הרשתות החברתיות, פרסום בגוגל ולמי שיש יותר כסף לצורכי פרסום אז אפשר להשקיע גם באמצעי תקשורת מסורתיים יותר כגון טלוויזיה, רדיו ועיתונים. כדאי מאוד להתאים את אסטרטגיית השיווק לכיס שלנו אך גם לקהל היעד שלנו. אם קהל היעד שלנו צעיר ודינאמי – כדאי להשתמש ברשת האינטרנט לצורכי פרסום, אך אם קהל היעד שלנו מבוגר – יייתכן ונצטרך להשקיע במוצרי פרסום פשוטים או באמצעי התקשרות הגדולים והיקרים.
3. עניין של טריטוריה.
בעסקי המשלוחים קביעת גבולות טריטוריית העבודה שלנו הם חשובים עד מאוד. כדאי להגדיר מראש את הרדיוס שבו נעבוד כך שלא יהיה קטן מדי ויגרום לכך שיהיה לנו מאגר קטן של לקוחות, אך גם לא רדיוס רחב מדי, כך שנצליח להגיע במהרה לכל טחד ואחת מן הלקוחות שלנו. אני למשל הגדרתי את רדיוס מערך המשלוחים לרמת גן רבתי. בצורה כזו יש לי כמות מספיקה של לקוחות וגם השליחים שעובדים איתי מצליחים להגיע במהירות אל הלקוחות מלב רמת גן.
4. להתחיל מקטן ולגדול בהדרגה.
באקלים הכלכלי הקיים בעולם המערבי אני ממליץ לכל בעל עסק באשר הוא להתחיל בקטן ולגדול לאט לאט. זה הצליח בעסק שלי, אני מאמין שזה יכול להצליח גם בעסקים אחרים. למעשה גם מומחים עסקיים ממליצים לצמוח בהדרגה מעסק קטן לעסק בינוני ומבינוני לעסק גדול. עולם העסקים הוא עולם קשה, לכן כשמתחילים בקטן מסתכנים בקטן, אך אם מתחילים בגדול – עלולים להפסיד בגדול.
אלו הם ארבעת הצעדים הבסיסיים החיוניים להקמת עסק משלוחים מצליח, יש כמובן עוד כמה דברים שצריכים לעשות כדי להצליח בעולם העסקים של ימינו, אבל אלו הן בהחלט נקודות טובות להתחיל בהן.
שיהיה בהצלחה!