הקמת מועדון לקוחות – איך זה עובד

הקמת מועדון לקוחות

עסקים בתחום המסחר כמו רשתות אופנה, רשתות המוכרות מוצרים שונים לבית, מסעדות, בתי קפה ועוד הבינו את האוצר הגדול הטמון במועדוני הלקוחות. רבים מהם מפעילים מועדון לקוחות פעיל ואנרגטי היוצר עסקאות מכירה רבות מדי יום, דבר התורם לעיבוי ההכנסות של העסק וברוב המקרים גם להגדלת רווחיו הכספיים.

עסק שאין לו עדיין מועדון לקוחות ומעוניין להקימו, חייב לפעול בדרך הנכונה כדי שהמשאבים הרבים שיושקעו בתהליך ההקמה לא ירדו לטמיון, עקב טעויות אסטרטגיות או תפעול שאינו תואם את צרכי הלקוחות.

הקמת מועדון לקוחות

פעולות מהותיות ראשוניות

התשתית היא בניית מועדון לקוחות שיכלול את מרב הלקוחות שאפשר לגייס, מועדון שיפעל לאורך שנים וילווה את ההתפתחות הטבעית של החברה על רבדיה השונים ועל אפיקי המסחר שלה שישתנו מעת לעת. את בסיסו האיתן של מועדון הלקוחות אפשר תמיד למנף וכך להגיע לתוצאות עסקיות מקסימליות הנחוצות מאד ליציבותו הפיננסית של העסק.

הראיה האסטרטגית יוצרת תכנון מוקדם על נראותו של מועדון הלקוחות, ייעודו, מטרותיו ואופן הפעילות היום יומי שלו שיבדל אותו מהעסקים המתחרים, שיטת שיווק מוצריו ועוד. רק לאחר קבלת מלוא ההחלטות הללו אפשר לצאת לדרך ולתכנן לפרטי פרטים את הקמת מועדון הלקוחות.

איתור קהל היעד ורתימה שלו להצטרף למועדון

איתור קהל היעד מתבצע באמצעות רישום הלקוחות הרוכשים את מוצרי החברה בחנויות שלה ברחבי הארץ או באמצעות הרשמה באפיקים הדיגיטליים, אתר האינטרנט של החברה, דף הפייסבוק העסקי וברשתות החברתיות הנוספות כמו אינסטגרם טוויטר, שימוש פעיל באפליקציות, בהודעות תקשורת קצרות לטלפונים ועוד. כל לקוח נוסף הוא אופציה של העמקת המוניטין של המותג, מכירת מוצרים וחשיפה למידע על הפעילות השיווקית בחברה.

פילוח מועדון הלקוחות

כל לקוח שיצטרף למועדון יסווג מראש לסגמנט התואם את הרגלי הקניה שלו וזאת כדי ליצור אפיקי שיווק ייעודיים לכל נישה. ככל שהשיווק יתמקד בפניה הנכונה לכל אחת מהקבוצות כך תגדל האפקטיביות של מכירת המוצרים המתאימים להם ביותר. לקוחות נאמנים למועדון לקוחות אם הוא משרת את האינטרסים שלהם ומאפשר להם רכישה של מוצרים שהם רוכשים ממילא בכל חודש במחירים מוזלים השמורים רק לחברי מועדון הלקוחות.

תחזוקה שוטפת של מועדון הלקוחות

העדכונים היומיים של נתוני מועדון הלקוחות תופסים ממד חשוב בשמירה על המידע. הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לחברות לראות בכל רגע נתון מה קורה בפעילות במועדון, מיהם הלקוחות שהתווספו ומיהם אלה שנטשו. המידע הרב יאפשר הסקת מסקנות וקבלת החלטות על דרכי פעולה חדשות בהתאם לצורך.

שיווק ופרסום

לקוחות החברים בכמה מועדוני לקוחות, מחפשים תכנים ועדכוני מידע מרתקים, מסקרנים ושימושיים עבורם. אם התוכן אינו מעניין והחוויה אינה מעצימה הם לא יצטרפו מלכתחילה למועדון. לכן יש להקפיד על העברת מסרים נכונים ואיכותיים באפיקים הדיגיטליים השונים שיסחפו את הלקוח לפעילות ויירתמו אותו להצטרף למיזם.

חשוב שמנהלי מועדון הלקוחות יהיו יצירתיים ויפתיעו כל הזמן במבצעים ובהטבות חדשות. אם לא יהיו הפתעות חדשות מעת לעת, קיים סיכוי שלקוחות יעזבו את מועדון הלקוחות.

מועדון לקוחות הוא הבסיס הרחב והאיתן לקיומו של עסק לאורך שנים רבות ולכן יש להשקיע בפעולות ההקמה שלו הן זמן והן משאבים כדי להגיע לתוצאה שתוביל להכנסות מקסימליות.

אוכל לאירועים דברים לבית טכנולוגיה יחסים כללי לימודים והשכלה פנאי וצרכנות רכבים ותחבורה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צעד אחר צעד: המדריך לבחירת צלם אירועים
חתונה, ברית, אירוע עובדים או חגיגה משפחתית. על מנת לנצור את הרגעים היפים בחיים עלינו להבטיח כי הם גם...
קרא עוד »
נוב 01, 2021
המדריך המקיף לבחירת הווטרינר המהימן שלך
בחירת הווטרינר הנכון דומה לבחירת רופא משפחה; זה דורש שיקול דעת זהיר ביותר, מחקר מקיף ואמון ביכולות של...
קרא עוד »
ספט 22, 2023
סדנת בישול פרטית – תלמדו איך לבשל כמו מקצוענים
בישול זוהי תשוקה שאתם לא מוכנים לוותר עליה, וכעת אתם רוצים לקחת אותה קדימה? סדנת בישול פרטית תוכל ללמד...
קרא עוד »
דצמ 05, 2021