חשוב לדעת: 3 דגשים קריטיים בהכנת סמינריון
איך יכול להיות הבדל משמעותי בציון?
רבים שואלים, כיצד יתכן שסטודנטים בעלי רמה זהה בלימודים, ואולי אפילו כאשר אחד מהם יהיה בעל רמה גבוהה ושקדן יותר לעומת רעהו, אולם, בעבודות הסמינריוניות, יקרה ההפך מן המצופה, הווה אומר, הסטודנט בעל הממוצע הנמוך בממוצע הציונים, כאשר יגיש עבודות סמינריוניות יקבל ציון גבוה באופן משמעותי בהפרש ניכר, מרעהו בעל ממוצע הציונים הגבוה והידע הטוב ביניהם?
מימה מורכב הציון?
התשובה לכך נעוצה בעובדה שחלק ניכר ומשמעותי מהציון הוא על הקפדה על הכללי כתיבה האקדמיים, הנדרשים בעבודות סמינריוניות, וכן עריכה נכונה ומתאימה, הקפדה על סדר נכון, וכן על כל אחד מכללי האקדמיה, כפי שנקבעו בעולם האקדמי הבינלאומי ובפרט הוראות המרצה ו/או המנחה.
כלומר, כאשר מרצה ו/או המנחה מבצע בדיקה של עבודה סמינריונית, הוא אינו מסתפק בהקלות אותן הוא מאפשר לעיתים בכתיבת מבחן ו/או לעיתים בהגשת מטלות על אף שאף הן מחויבים לכללי האקדמיה, אלא מתוך התחשבות בסטודנטים בלבד.
מדוע קיים הבדל ומהי הסיבה למתן דגש והקפדה על כללי האקדמיה בעבודות סמינריוניות?
שכן, כאשר הוא בודק עבודות סמינריוניות, היחס והמשקל בין הדרישות הוא שונה לחלוטין, היינו, שכאשר הוא בודק מבחן, אזי הנטייה היא להקל, וכן אפילו לציין כיצד הוא מעוניין שיסומנו אי אלו כללים ועל מהם לוותר, זאת, מחמת התחשבות במצב נתונים והסביבה ובפרט הלחץ בכתיבת המבחן ו/או ברצון לסייע לסטודנטים, אשר הוא מעוניין כי הדגש יהיה ממוקד מטרה, היות והוא עוסק בהקניית החומר המהותי של הקורס, וממילא הוא מעדיף לבחון את התלמידים ושהציון על הקורס יהיה במיוחד כזה המשקף את ההבנה של מהות החומר של המטלה ו/או המבחן.
מנגד, כאשר מדובר בעבודות סמינריוניות, הרי שעצם מהותה אינה רק במחקר ומהות הידע, אשר אף הוא חשוב מאוד, אלא ניתן משקל רב על הקפדה על כל כללי ומרכיבי הנהלים לכתיבה אקדמית, כפי שהתקבלו בעולם כולו, תוך שימת דגש להקפדה על השינויים השונים ביחס לחומר הנלמד תוך התאמה מדויקת וירידה לפרטים.
סיכומם של דברים:
הקושי וההקפדה היתרה על כללי האקדמיה מביאה סטודנטים רבים לחפש סיוע חיצוני בכתיבת עבודות סמינריוניות בתשלום.
בשונה ממבחן ו/או מטלת אמצע, בהן יש נטייה להקל על הקפדה מצד המרצים כלפי חלק מכללי האקדמיה, הרי שבעבודות סמינריוניות, מדובר בהקפדה אשר תהווה כזו עם השפעה משמעותית על הציון הסופי.
אשר על כן, כפי שצוין בתחילת המאמר, לעיתים יכולות להיות עבודות, שהרמה המהותית תהיה גבוהה באחת מהן לעומת רעותה, אך תקבל את הציון הנמוך ואולי אף בהפרש רב, מחמת אי הקפדה על כללים אלו.