קורס עיצוב גרפי – למי זה מתאים ומה חשוב לדעת?
היום להיות גרפיקאי הוא מקצוע מבוקש מאוד בשוק. כל המדיה שלנו דורשת עיצוב ושיווק נכון של התוכן או המוצר שלה ולכן תחום זה הופך לרחב ותחרותי. נפתחות מידי שנה חברות פרסום שונות שמגדילות את הביקוש ואת התחרות.
מה זה בעצם עיצוב גרפי?
עיצוב גרפי הוא ציור של תמונה או איור תוכן שאמור להתבצע בדרך שיווקית לעיני המתבונן. בעבר היו נוהגים לכתוב כתבי עת או כתבי קודש שמאופיינים נכונה לתוכנם ויהיו נאמנים לקוראים, שהם בעצם הלקוחות או הצופים של היום. היום העיצוב הגרפי מתבצע על ידי עיצובים שונים של לוגו, איור או תמונה על ידי תוכנות מחשב, שכמוהן יש המון בשוק וכל אחת עוסקת בתחום שונה בתוך העיצוב עצמו. למשל: תוכנת הפוטושופ, אילוסטרייטר, דרימוויבר, פלאש, אינדיזיין ועוד רבות אחרות.
קורס העיצוב הגרפי יכול להימשך כשנה ויש כאלה קצת יותר ותנאי הקבלה דורשים ראיון בסיסי ומבחן כניסה שמותאם לדרישות
הקורס. בלימודי עיצוב גרפי ישנו דגש בולט על שלושה נושאים עיקריים, הראשון הוא כל הקשור לתפעול העיצוב הגרפי עצמו על ידי שוק התוכנות הרחב והמגוון שקיים, הנושא השני הוא העיצוב עצמו כאומנות לכל דבר מול ההיבט השיווקי משמע יצירת מוצר מוגמר שמשרת הן את הפן האומנותי והן את הפן השיווקי מאחר וזוהי מטרת העיצוב מלכתחילה. הנושא השלישי הוא העיצוב הגרפי עצמו בכל המדיה הקיימת. עיצוב גרפי שונה ממדיה מודפסת אל מול המדיה המשודרת ולכן צריך לדעת לשרת את כל סוגי המדיה.
בסיום לימודי קורס עיצוב גרפי צריך להיות הגרפיקאי או המעצב הגרפי עם תיק עבודות עשיר ואיכותי. התיק צריך להיות מלא בעבודות עם תוכן ועם עבודות קונספט, הוא צריך להכיל עבודות שקשורות לכל סוג מדיה שהוא, להראות תהליך לעבודה מסוימת (עיצוב לוגו לדוגמא) מתחילתה ועד סופה, כולל התיקונים שלה כתוצר המוגמר, גיליון ציונים של המרצים אל מול המבחנים והעבודות שנדרשו במהלך הקורס ואם יש המלצות או הערות של המגמה והכל בצורה אסתטית ומסודרת. התיק עבודות הוא כרטיס הביקור של הגרפיקאי החדש, כל בעל חברה או עסק יעדיף להסתכל יותר על העבודות השונות ולא על הציונים בקורס.