שיפוץ גירים
תפקיד הגיר הוא להעביר הכוח שהמנוע מייצר לגלגלי הרכב במטרה להסיעו. בכל גיר יש מצב של נסיעה קדימה, אחורה, ניוטרל ומצב חניה שנועל את גלגלי הרכב. רכב שהגיר בו איננו תקין לא יכול לנסוע ויש צורך לבדוק את הסיבה לתקלה ולתקנה במהירות. מבחינים בסוגי גיר שונים, ידניים, אוטומטיים, רובוטיים ואחרים. מוסכים המתמחים בתיקוני גירים יודעים לאבחן תקלות ולבצע שיפוץ גירים על הצד הטוב ביותר. ניתן להבחין בסוגי תקלות שונים.
תקלות בגיר אוטומטי
גיר מחליק – ההילוך אינו משתלב בגלל שהדיסקיות אינן נצמדות עקב חוסר או בריחת לחץ. הסיבות יכולות להיות מגוונות. בלאי של חלקים פנימיים, חוסר בשמן גיר, תקלה במשאבת שמן הגיר, פיקוד חשמלי לקוי, ועוד. לעיתים, ניתן להבחין בסימנים מקדימים לתקלה זאת שמתבטאים ברעשים מוזרים מכיוון הגיר או חריקות בעת העברת הילוכים ועוד. כבר בעת החשד לתקלה מומלץ להגיע לבדיקה. לעיתים כל הבעיה היא במחסור בשמן ואז התיקון הינו קל וזול, יחסית.
חוסר או עודף של נוזל ההילוכים – כמות נכונה של שמן גיר הכרחית. יש צורך לבצע בדיקת מפלס השמן בעת הטיפולים השוטפים במוסכים.
אי העברת הילוכים – במקרים רבים הגיר משלב הילוך אחד ואינו מאפשר החלפת הילוכים. כאן גם תידלק מנורת אזהרה מתאימה במקרים רבים מצב זה אינו מאפשר תזוזת הרכב. בדיקת הרכב נעשית באמצעות מחשב לגיר המצויה במוסך. התקלות יכולות להיות מכאניות או חשמליות.
רעשים שונים מהגיר – שנגרמים מבעיות מכאניות ואחרות.
מוסך מקצועי
שיפוץ גירים מסוגים שונים נעשה במכון לגירים והתיקון הולך מהקל לכבד. במקרים בהם יש מחסור בשמן, או תקלה בנוריות האזהרה התיקון יהיה קל. במקרים מורכבים יש מספר אפשרויות. החלפת גיר בחדש או במשומש. גיר חדש יקר יותר מהמשומש אבל הכנסת גיר משומש יכולה להיות בעייתית בגלל שאין מידע עליו ועל ההיסטוריה שלו והוא יכול להתקלקל שוב במהרה. אפשרות מקובלת ופופולארית היא שיפוץ הגיר הקיים. כאן יפורק הגיר ויוחלפו בו כל החלקים המקולקלים בחדשים ותקניים. תיקון זה הינו, לרוב, זול יותר משני האחרים וכאשר הוא מתבצע היטב אזי כל התקלות נעלמות לחלוטין. מומלץ לבצע שיפוץ גיר במוסך מקצועי.