רכב 4×4 חסכוני בדלק שהולך לשנות הכל
חלום ה-4×4 החסכוני: האם אפשר להתפרע בשטח בלי לשדוד בנק בדרך לתחנת הדלק?
אז מה הקטע עם רכבי ה-4×4? מתברר שכולנו חולים עליהם – נראה שאין ישראלי שלא חלם באיזה שבת שטופת שמש לעלות על גבעה נידחת או לחצות שלולית בוץ פוטוגנית להפליא (ובטח העלה לאינסטגרם תחת ההאשטאג #החיים_הטובים). אבל, בואו נהיה כנים – כיף גדול, כן, אבל אתם יודעים כמה זה עולה בדלק?! נראה לך שאפשר גם וגם – שטח מלא הרפתקאות, מבלי להגיש טפסי הלוואה בכל פעם שאתה נעצר ליד המשאבה. נחשו מה? אפשרי בהחלט. ויש לי כמה טיפים וטריקים לעשות לכם את החיים בשטח הרבה יותר חסכוניים. מוכנים לתת גז בלי לשתות אותו?
מי אמר שאי אפשר לאכול את העוגה ולהגיע איתה ב-4×4 ליערות הכרמל?
הרבה אנשים טועים לחשוב ש"שטח אמיתי" ו"חיסכון בדלק" הם שני קצוות מנוגדים של אותו רצף. למעשה, יצרניות הרכב כבר הבינו מזמן שיש לשלב ביניהם, ובעשור האחרון מצאנו פתאום לא מעט רכבי שטח איכותיים שנוסעים טוב, מעולים בבוץ, ולא מביכים אותך בכרטיס אשראי בכל מילוי. רוצים דוגמא?
4 כוכבי שטח חסכוניים שכדאי לשים עליהם עין (וארנק)
- סוזוקי ג'ימני: בין אם מדובר בקלאסיקה ותיקה או בדגם החדש והחמוד להחריד, הג'ימני נותן יכולות שטח מעולות, ומצליח להסיע אתכם לכל נקודה נידחת עם ס"מ של דלק שנשאר במיכל. אז נכון, לפעמים תרגישו בתוכו כמו בקרטון חלב קטן – אבל היי, מי אמר ששמירת הסביבה והארנק לא מגיעה עם מחויבות?
- סובארו XV היברידי: תראו, היפנים הבטיחו לכם שטח וחיסכון, ושמעו: הם די עומדים במילה שלהם. XV זו כנראה הדרך הפסטורלית ביותר ליהנות מחוץ להסידור העירוני, בדיוק מבלי שהמשאבה תצחק לך בפנים בכל פעם שאתה עוצר למלא.
- טויוטה ראב4 הייבריד: טויוטה הצליחה לגרום לטכנאי הדלק בתחנה לחשוב שאתה כבר לא אוהב אותם. ראב4 הוא מופת של אמינות, חסכוניות ודינאמיקת שטח טובה וממכרת – וזה אפילו בלי לדבר על המושבים הנוחים שיגרמו לנסיעות הארוכות האלה לפשוט מעניינות יותר.
- פורד קוגה PHEV: אם היית אומר לי פעם שרכב אמריקאי יהיה בין החסכוניים בשטח, כנראה שהייתי צוחק עליך. אבל פורד קוגה ההיברידי המתחבר לשקע מפתיע בענק, נותן נסיעות חשמליות קצרות בתוך העיר, וכשצריך – יתרוצץ בשטח כמו גור לברדור בלתי נלאה.
המיתוסים שחשוב לשחוט לגבי חסכוניות ונהיגת שטח
בואו נתייחס רגע לכמה שטויות נפוצות. בטח שמעתם משפטים כמו: "אי אפשר להיות בשטח ולחסוך בדלק", או "רכב חסכוני? זה בטח רק למי שנוסע למשרד וחזור". ברוכים הבאים לעולם האמיתי, יקיריי – בואו ננפץ כאלו מיתוסים אחד אחד:
- "חיסכון בדלק בא על חשבון יכולות שטח" – סוזוקי וג'יפ צוחקות עליכם. המנועים החדשים קטנים יותר, בעלי טורבו, עם צריכת דלק נעימה ומומנט מפתיע!
- "רכב 4×4 היברידי / חשמלי טוב רק לעיר" – ברור, כי אין בכלל בטריות וסוללות שעובדות בשטח, נכון? טעיתם. יש יותר ויותר רכבים היברידיים ופלאג-אין שנותנים בראש לשטחים בחסות האלקטרונים.
- "השטח זאת הוצאה בלתי נמנעת" – זה תלוי בעיקר באיך אתם נוהגים ואיך אתם מתנהלים. אל תהיו כבדים, ואל תנהגו כאילו אתם במירוץ ראלי בפריז-דקאר. המנוע, הארנק והכוכב שאנחנו חיים עליו יגידו לכם 'תודה'!
שאלות נפוצות שכדאי לקרוא לפני שמתחילים לפנטז על השטח
- האם באמת אפשר לחסוך דלק כשנוסעים בשטח?
כן! נהיגה שקולה ותחזוקה מונעת ברכב ישפרו את צריכת הדלק משמעותית. - מה טוב יותר לשטח – דיזל או בנזין?
פעם דיזל שלט בשטח ביד קשה. היום, מנועי בנזין טורבו מודרניים חסכוניים וזריזים, ומתגברים על הגבעות – ממש כמו דיזל. - איך נהיגת שטח משפיעה על צריכת הדלק בפועל?
גישה מיושנת, כבדה ואגרסיבית תפחית משמעותית את הטווח. רוצים לעצבן תחנת דלק? סעו לאט יותר, השקיעו בתחזוקה ואל תתנו גז יתר על המידה. - האם רכב היברידי יכול בכלל להתמודד בשטח?
חד משמעית, חיובי לגמרי. תופתעו כמה טובים הם בשטח קל עד בינוני. - מה עם רכבי חשמל בשטח?
בינתיים זו בעיקר פנטזיה ישראלית, אבל הסבלנות משתלמת. בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר רכבי 4×4 חשמליים זמינים, ומי שיהיה הראשון לקפוץ על הרכבת החשמלית – ייהנה מחיסכון מדהים והנאה בשפע.
הגענו לסוף השביל – מה למדנו בשורה התחתונה?
נו אז מה היה לנו כאן? גילינו מה שכבר חשדנו בו – אפשרי לגמרי להיות בעל רכב 4×4 חסכוני בדלק שנהנה מהחיים בלי לפשוט רגל בתחנת הדלק. כל מה שצריך זה לבחור נכון את הרכב שמתאים לכם, ללמוד קצת על הטכנולוגיות שמגיעות אליו, ובעיקר – להפסיק להיות כבדים ולנהוג כאילו גנבתם את הרכב מהשכן. תִסעו בכיף, תִסעו בחוכמה, ותהפכו את השטח לפסגת החיסכון שלכם, בלי להקריב אפילו טיפת דלק מיותרת אחת. ראיתם איך פתאום החלום על לחצות את המדבר נראה כבר פחות יקר, נכון?