כמה פרארי יש בישראל המספר יפתיע אתכם
כמה פרארי באמת מסתובבות בישראל? המספרים האמיתיים יפתיעו אתכם!
בזמן שאתם עומדים בפקק הרגיל ומשתדלים לא לשנוא את הרכב המשפחתי המשעמם שלכם, פתאום חולפת לידכם מכונית נוצצת וצליל המנוע שלה גורם ללב שלכם לפעום בקצב עומר אדם בהיכל מנורה. איך לא? זו פרארי אמיתית, מכונית החלומות התמידית, שמצליחה להכניס מימד של גלידה איטלקית משובחת אל איילון צפון בשמונה בבוקר. אבל רגע, כמה כאלו יש באמת בישראל? האם כל בעל קניון בישראל חייב להחזיק אחת? ואיזה דגם הוא הפופולרי ביותר? אמרתי לכם שיהיה מעניין, נכון?
1. אז מה, כמה יחידות באמת יש לנו בארץ?
למרות שמדינת ישראל קטנה מכדי שיהיה לה כביש אוטובאן גרמני, מתברר שבארץ הקודש יש לא מעט "צעצועים" איטלקיים מרהיבים. לפי נתוני יבואני רכבי היוקרה, מסתובבות בישראל כיום בסביבות 100-150 פרארי בלבד. כן, זו לא טעות, בערך כמספר החברים הקרובים שלכם בפייסבוק שבאמת אכפת להם מהפוסט האחרון שהעליתם.
2. איפה מתחבאות כל הפרארי של ישראל?
באופן מפתיע, רובן לא תמצאו ברחובות הצפופים של תל אביב או בחניון של פסטיבל האוכל בכפר סבא (למרות שזה היה מאוד הגיוני מבחינה קולינרית). רוב הפרארי הישראליות "נחות" בשקט בחניות פרטיות מאובטחות היטב, מוסתרות מפני העין הציבורית, ומבליחות החוצה רק בימי שבת או באירועים נוצצים במיוחד של האלפיון העליון.
הרצליה פיתוח VS קיסריה – הקרב הגדול על המכונית האדומה
מתוך כלל הפרארי בישראל, הנתונים מראים כי המקום בעל ריכוז הפרארי הגבוה ביותר הוא הרצליה פיתוח. להפתעתם של אנשי קיסריה, המקום שלהם מגיע רק למקום השני. אולי התושבים בקיסריה צריכים להחליף עוד כמה בקבוקי וויסקי יוקרתי בפרארי חדשה, או שפשוט שעוני הרולקס שלהם תופסים את כל המקום בחניה.
- הרצליה פיתוח: כ-45% מסך הפרארי בישראל.
- קיסריה: במקום השני, עם כ-25%.
- תל אביב והשאר: מספרים בודדים בכל עיר. כן, אפילו בקריית שמונה הישנונית יש אחת!
3. "שלום, יש לכם פרארי יד שניה?" כמה תעלה לכם התענוג בארץ?
אם בא לכם חלום אדום יד ראשונה מהניילונים, כדאי שתכינו ארנק חזק במיוחד ותרעננו את הטלפון של מנהל הבנק הפרטי (או את הקשר עם דוד עשיר). מחיר פרארי חדשה בישראל נע בין 1.8 מיליון שקל לדגם הבסיסי ועד ליותר מ-3.5 מיליון שקל לדגם קצה. יד שניה? מצב מצוין, טופלה באהבה, עם פחות מקילומטרז' של אופניים חשמליים משומשים, יכולה לעלות לכם רק מיליון וחצי. ואנחנו מדגישים – זו "מציאה". אל תספרו לאישה שזה המחיר של "מציאה".
4. איזה דגם הכי פופולרי בין האלפיון הישראלי?
אז איזה דגם רכשו הכי הרבה ישראלים מתוך המגוון המטורף של פרארי? התשובה היא ה-Ferrari California וה-Portofino – מכוניות שגורמות אפילו לדוד הכי אדיש שלכם לחייך חיוך מטופש תוך שנייה (ועוד לא אמרנו מילה על הצליל שהן מפיקות). הן נחשבות ליחסית שימושיות (כן, אפשר לשים שם שקית מהמכולת) והרכישות שלהם בארץ מהוות מעל 50% מכלל הפרארי שהגיעו לארץ.
5. שאלה ותשובה: 5 דברים שתמיד רציתם לדעת ולא העזתם לשאול
- כמה עולה ביטוח לפרארי בישראל? כ-20,000 עד 50,000 שקלים בשנה. שווה לוותר על כמה מנות פלאפל.
- יש מוסך מורשה של פרארי בישראל? בהחלט כן. הוא נקי יותר מחדר ניתוח.
- באיזו מהירות תיתפסו בכביש 6 עם פרארי? אל תנסו אפילו, המשטרה אוהבת להצטלם עם פרארי אדומה שנתפסה במהירות כפולה מהמותר.
- כמה עולה טיפול שגרתי? אוי. בואו רק נאמר שיש מדינות קטנות עם תל"ג נמוך מזה.
- האם מותר להחנות פרארי בכחול-לבן? כן, אבל חשוב לזכור שזה עדיין עולה 6.20 ₪ לשעה. אפילו לנהג פרארי אין פטור מזה.
6. רגע לפני שאתם רצים לקנות כרטיס לוטו – מה המסקנות מהנתונים?
תכל'ס, הנתונים האלה ממש מפתיעים. מצד אחד, 150 פרארי זה ממש טיפה בים הרכבים על כבישי ישראל, ואולי לכן אחת כזו כל כך מושכת מבטים. מצד שני, זה מספר מרשים למדינה שבה רוב הזמן אנחנו מתלוננים על עלות הקוטג' ורק בחגים מרשים לעצמנו ביף וולינגטון כמו משפחה אריסטוקרטית מאנגליה.
בשורה התחתונה? פרארי בישראל עדיין סמל חלומות נדיר, שגורם לכל מי שנמצא לידכם בכביש לשקול קריירה בהייטק, או לפחות לפתוח מפעל מצליח לבורקס. אבל בין אם אתם חולמים על אחת כזו או לא, לפחות עכשיו אתם יודעים מה הסיכויים לפגוש אחת פנים אל פנים בפקק של יום ראשון בבוקר.