כמה עולה מונית מרצדס חדשה בישראל היום
כמה באמת עולה לנסוע בסטייל של מרצדס צהובה?
דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם עומדים בצומת הסואן של תל אביב בבוקר רגיל. גשם יורד בפראות, רצפת האספלט בוהקת, והנה מתקרבת אליכם מונית. לא עוד סתם סקודה אוקטביה או פיאט טיפו עם קילומטרז' שנשמע כמו מספר הטלפון שלכם, אלא מונית מרצדס חדשה, נוצצת, נוצצת כמו יום החתונה שלכם. אתם פותחים את הדלת, ריח העור ממלא את האוויר, מושבי העור עוטפים את הגוף בנוחות נון-שלאנטית והנהג מחייך אליכם בסטייל של מי שכבר מזמן שכח כמה עולה דלק. נשמע מפתה? מה אם היינו מספרים לכם שאתם יכולים להיות אלה שמאחורי ההגה? בואו נצלול רגע אל עבר השאלה הכי מסתורית, מופרכת ומעניינת – כמה באמת עולה להפוך את עצמך לנהג מונית מרצדס חדש ומפנק?
רגע לפני המחיר– למה דווקא מרצדס?
קודם כל, לפני שאנחנו שופכים את החשבון מאולם התצוגה, אולי נתעכב שנייה להבין מה הקטע בכלל. כי הרי, בינינו, אפשר לקחת אנשים מנקודה א' לנקודה ב' גם עם דאצ'יה דוקרת עיניים או אפילו אופניים חשמליים מפוקפקים שקנית מעלי-אקספרס. אז למה דווקא מרצדס?
- הקילומטרז' שווה זהב – מוניות מרצדס נהנות מאמינות גרמנית מוכחת, ומנועים שעובדים עד לירח וחזרה בלי תלונות.
- תגיד שלום לנוחות בלתי מתפשרת – אמור לנו תודה מאוחר יותר, כשהגב שלך כבר לא ישנא אותך בשתיים בלילה אחרי משמרת ארוכה.
- לקחת אנשים מ-A ל-B הוא פשוט נחמד יותר כשטכנולוגיית מרצדס שומרת עליך awake וחייכן.
טוב, בלי לחץ – ועכשיו, כמה זה באמת עולה?
נתחיל מהתכל'ס. המחיר של מונית חדשה מתוצרת מרצדס הולך להתנגש בכם עם כל ה"אאוץ'!" וה"ראבק!" שבוודאי דמיינתם. אז כמה זה יכאב בכיס? ובכן, קחו נשימה עמוקה:
אז כמה, כמה?
אם נקשקש במספרים, המחיר למונית מרצדס חדשה מדגמי הבסיס, כמו מרצדס C-Class או B-Class, ינוע בין 260,000 ל-350,000 ש"ח כולל חבילת האבזור הבסיסית. כפיים לגרמנים – מסתבר שסטייל גרמני מגיע במחיר גרמני. אבל חכו שניה, לא סיימנו – כי תמיד יש את החכמולוג שיגיד: "ומה עם הדגמים היקרים, תפתיע אותי!" ובכן, אם באמת בא לכם להיות שגרירי רושם מהלכים, דגמים מתקדמים ויוקרתיים יותר (E-Class ואפילו S-Class למתפנקים על אמת) יקפיצו את המחיר בקלילות אל בין 380,000 ל-700,000 ש"ח (אאוץ', אמרנו כבר?). וכן, אנחנו עדיין מדברים על מונית. יש משהו יותר ישראלי מזה?
ואיך מממנים את הפינוק היוקרתי הזה?
שאלה נפלאה! ואז הגענו לשלב התגובות הציניות מהשטח:
- אפשר למכור כליה או שתיים (אבל ממש לא מומלץ)
- אפשר לקחת הלוואה בנקאית נדיבה (אפשר, אבל צריך להחזיר אותה)
- אפשר לצאת ולחלק את נטל העלויות עם מימון ממספר חברות אשראי וליסינג ייעודיות במיוחד לנהגים (יותר ריאלי, על אמת)
- אפשר גם להתחנן אל הדודה העשירה מאוסטרליה שתפנק במעט דולרים (פחות סיכוי, אבל שווה לנסות)
כמה שאלות שתמיד שואלים אותנו (והחלטנו לענות לכם כדי לחסוך את הזמן)
1. יש איזו הנחה מיוחדת על מרצדס פשוט כי זו…. מונית?
כן, קיים פטור חלקי ממסי ייבוא ומסים נוספים, מה שיעזור לכם לנשום – אבל לא לישון עד מאוחר בבוקר.
2. ביטוח למונית יוקרתית עולה יותר ממונית רגילה?
אקדים לכם תשובה כנה: ברור שכן. יותר יקר. אחרת איפה הכיף?
3. ומה צריכת הדלק של המרצדס הזו?
תופתעו, אבל הדגמים החדשים אפילו חסכוניים יחסית. זה עדיין לא קורקינט, כן?
4. אפשר להשיג מונית מרצדס חשמלית?
בוודאי שכן, רק תכינו עוד צ'ק קטן עם הרבה אפסים בסוף.
מי אמר שמונית לא יכולה להיות חלום אמיתי על גלגלים?
אז הנה הגענו לעיקר – בסופו של דבר, בין אם תבחרו למכור כליה, לשבור את החיסכון או סתם להחסיר שינה על איך תשלמו את כל התענוג היוקרתי הזה, דבר אחד בטוח: יש לכם פה הזדמנות לעלות ליגה, לבלוט בשטח ולזכות בסטייל ובנועם גרמני מהזן שמוציא אתכם שונים מכל הגט-טקסי המתחרים שלכם. וכן, יקר לכם? גם לנו, אבל היי – לפחות כל נוסע ירגיש קצת כמו איזה פוליטיקאי, כוכב רוק, או סתם סלב מתחיל אחת לכמה דקות. ואולי זו כל הפואנטה, לא?
כשכבר תנהגו, אל תשכחו להתנצל בפני הסקודה הישנה שלכם בדרכה לפח המחזור הקרוב. בכל זאת, היא הייתה לצידכם שנים– מגיע לה להתנצל בפניה. מוכנים לקפוץ למושב הנהג ולנסוע לחלום היוקרתי הזה? רק לא לשכוח לפנות לנתיב המוניות, כן? ושיהיה לכם יום מונית מרהיב!