כמה דגשים על אוכל לחיות

אוכל לחיות
אוכל לחיות

לא מעט אנשים מגדלים בביתם בעלי חיים והמבחר הולך וגדל לאורך השנים. אם עד לא מזמן חיות בית נחשבו חתולים וכלבים הרי שכיום יותר ויותר אנשים מגדלים בביתם ארנבים, שרקנים, מכרסמים שונים ועוד חיות נוספות. הסיבה לכך נעוצה במרבית המקרים בקשר המיוחד שנרקם בין האדם ובי בעלי חיים כאשר מחקרים מדווחים בעקביות על החשיבות הרבה של היכרות עם עולם החי כבר בגילאים צעירים. זה גורם לילדים להיות רכים ורגישים יורת לזולת, לגלות אחריות רבה יותר וגם לפתח מערכת חיסונית עמידה יותר בפני אלרגיות ורגישויות שונות.

מה אוכלות החיות?

כחלק מהחשיבה על גידול ואחזקת בעלי חיים בבית חשוב לתת את הדעת על סוג האוכל שניתן לבעלי החיים שלנו. כל יצור מן החי רגיל לסוג מסוים של מזון ובמעבר אל העולם המבוית יש לעשות מאמץ רב ככל שניתן להעניק להם מזון דומה לזה שהיו צורכים בטבע. אוכל לחיות בית הוא אמנם שונה מהותית באופן ההשגה שלו, אולם חברות מזון רבות יודעות לייצר כיום אוכל שמבוסס על חלבונים מן החי, שומן מן החי ובשר באיכות גבוהה.

מה לקחת בחשבון בבחירת אוכל לחיות?

חשיבה על אוכל לחיות מחייבת חשיבה גם על הגיל של בעל החיים. כך למשל כלבים וחתולים צעירים עד גיל שנה זקוקים לסוג מסוים של מזון לעומת כלבים וחתולים בוגרים שזקוקים להרכב מזון אחר. באופן דומה יש לשים לב גם למשקל של בעל החיים. כלבים עד משקל מסוים יצרכו סוג אחד של מזון לעומת כלבים במשקל גדול שצריכים מזון שונה. לעתים נדרש בעל החיים לדיאטה בהתאם למצב רפואי כמו עודף משקל, בעיות בריאות ועוד. במצבים כאלו יש להתייעץ עם הווטרינר המטפל ולקבל ממנו המלצה לסוג המזון המועדף.

על טעם ועל ריח אין מה להתווכח ואם בעל החיים שלכם מעדיף מזון מסוים סביר להניח שיש סיבה לכך. אם המזון הוא באיכות טובה ומועדף על ידי בעל החיים הרי שכדאי להיענות לו גם כדי לשפר את מצב רוחו וגם משום שבמרבית המקרים בעלי החיים יעדיפו את סוג המזון שהם זקוקים לו.

אוכל לאירועים דברים לבית טכנולוגיה יחסים כללי לימודים והשכלה פנאי וצרכנות רכבים ותחבורה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קמגרה – כך תשפרו את הזקפה שלכם
קמגרה הוא טיפול בהפרעות זיקפה בפין המסייע לגברים עם בעיות זקפה. קמגרה הוא שם המותג לתרופה המשמשת...
קרא עוד »
יונ 21, 2022
הלכות תפילין
הנחת תפילין היא מצוות דאורייתא ובכלל ישראל, מניחים תפילין בכל בוקר. בקריאת שמע, אותה אומרים בכל בוקר...
קרא עוד »
אוק 15, 2021
עיצוב גינות גג – במה זה שונה מגינת קרקע?
אם החלטתם להצטרף לאופנה הנפלאה של הקמת גינות בדירה ולא בחצר, כולל מרפסת או גינת גג, יש כמה דברים שצריך...
קרא עוד »
יונ 17, 2019